Leczenie zębów w gabinecie stomatologicznym w Tomaszowie Mazowieckim

Czy wizyta u dentysty w Tomaszowie Mazowieckim wciąż kojarzy się nam z bólem i strachem? Chyba już nie. Stosowane przez stomatologów nowoczesne materiały wypełniające, jak również bezpieczne znieczulenie u dentysty to już codzienność, więc nie ma wielu powodów do obaw. I rzeczywiście, zaplombowanie zęba nie napawa nas już lękiem. Ale kiedy słyszymy, że nasz ząb trzeba będzie leczyć kanałowo? O, wtedy sprawa może przedstawiać się inaczej.

Kiedy potrzebne jest leczenie kanałowe?

Aby nieco zmniejszyć Państwa obawy, w naszym artykule opiszemy na czym polega leczenie kanałowe zębów i jakie są sposoby na zmniejszenie bólu i dyskomfortu pacjenta podczas tego zabiegu. Leczenie kanałowe inaczej nazywa się leczeniem endodontycznym. Większość gabinetów stomatologicznych w Tomaszowie Mazowieckim wykonuje zabiegi endodontyczne i dentyści mają w tym dużą wprawę. Leczenie endodontyczne jest potrzebne wtedy gdy dochodzi do nieodwracalnego zapalenia miazgi zęba. Dzieje się tak wtedy, gdy próchnica występująca w zębie była nieprawidłowo leczona, bądź zwyczajnie zaniedbana. Dlatego warto chodzić na kontrolne wizyty stomatologiczne przynajmniej raz na pół roku, by stomatolog w porę zauważył próchnicę i zajął się jej leczeniem, zanim doprowadzi do zapalenia miazgi zębowej.

Nowoczesne leczenie zębów w Tomaszowie Mazowieckim

Objawy zapalenia miazgi są dosyć oczywiste – jest to przede wszystkim ból. Jeśli odczuwamy ból zęba tylko co jakiś czas, na przykład pijąc zimne napoje, bądź coś słodkiego, oznacza to początkowe stadium zapalenia miazgi. Stomatolog Milczarek – Przybylska na tym etapie próbuje jeszcze wyleczyć ząb z zachowaniem jego żywotności. Jeśli jednak ból pojawia się często, a dodatkowo towarzyszy mu ból głowy, nieprzyjemny zapach z ust, a nawet gorączka, wtedy przed usunięciem zęba uratować może tylko leczenie kanałowe. Stomatolog podejmuje decyzję o takim leczeniu po przebadaniu pacjenta i przeanalizowaniu zdjęcia rentgenowskiego zęba. Leczenie kanałowe polega na otwarciu zęba i usunięciu obumarłej tkanki wewnątrz, przy zastosowaniu środków leczniczych zapewniających dezynfekcję zakażonego miejsca oraz środków znieczulających, które czynią zabieg bezbolesnym.